vasarines padangosVasarinės padangos iš žieminių pagal Kelių eismo taisykles turi būti pakeičiamos iki balandžio 10-osios dienos. Nuo padangų kokybės tiesiogiai priklauso automobilio stabdymo, valdymo posūkyje bei ekstremalaus vairavimo situacijos. Vasarinės padangos Lietuvoje naudojamos automobiliuose, kurių masė ne didesnė negu 3,5 t iki lapkričio 10 d. Tinkamos važiavimui, nesudėvėtos vasarinės padangos pasižymi sukibimu su šlapia kelio danga, menku pasipriešinimu riedėjimui, nedideliu triukšmo lygiu, komfortu. Dažnai vairuotojai galvoja, kad vasarinėms padangoms nereikia skirti tiek dėmesio, kaip žieminėms, tačiau jie klysta – ir vasarą būna sudėtingų eismo sąlygų, kai palyja ar rudeniop, pavasarį, kai krenta šlapdriba, netikėtai spusteli šaltukas. Tuomet susidėvėjusios padangos gali prisidėti prie to, kad automobilis netikėtai gali tapti sunkiai valdomas.

Kas atsitinka, kai vasarą važinėjama su žieminėmis padangomis? Pirmiausia – tai draudžiama Lietuvoje pagal mūsų šalies įstatymus. O antra – tai yra labai neekonomiška, nes žieminės padangos labai greitai susidėvėtų ir tomis klimato sąlygomis, kokioms jos skirtos, jau nebebūtų tinkamos. O kas atsitinka, kuomet žiemą automobilis bando važinėtis, „apautas“ vasarinėmis padangomis (arba turintis tingų vairuotoją, vis nesuvokiantį, kad tai kelia grėsmę visiems eismo dalyviams)? Vasarinės padangos, kai temperatūra tampa žemesnė nei 7 laipsniai šilumos, sukietėja, jos tampa tiesiog nebesaugios bet kokiam važiavimui. Tokiu metu prastėja vasarinių padangų sukibimas su asfalto danga, sunku automobiliui pajudėti iš vietos, sudėtinga jį valdyti posūkiuose, stabdant šio proceso laikotarpis padvigubėja, kas yra itin pavojinga eismo sąlygomis.

Padangų kokybė priklauso nuo protektoriaus gylio. Kaip suprasti, kad jau būtina ieškoti naujų padangų automobiliui? Padangos turi protektoriaus indikatorių, kurį apžiūrėti galima ant jo šoninės pusės, kuris suteikia informacijos apie nusidėvėjimo lygį. Kai protektoriaus grioveliai jau nebe tokie gilūs ir padangos yra nusidėvėjusios, didžiausias pavojus kyla dėl stabdymo atstumo. Mat nebetinkamos važiavimui padangos prailgina stabdymo distanciją (ypatingai esant šlapiai kelio dangai). Vasarinės padangos privalo turėti gerą sukibimą ir su sausa, ir su šlapia kelio danga.

Ne tik važinėjant reikėtų rūpintis padangomis, bet ir jas sandėliuojant iki kito sezono. Kad nesusimaišytų, ant padangų reikėtų pasižymėti, kurioje vietoje ant automobilio jos buvo montuotos. Taip pat rekomenduojama jas išplauti nuo purvų ir palikti „poilsiui“ švarias.

 

 

 

Vasarinės padangos – netinkamas „apavas“ ant ledo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *