Lietuva – miškingas kraštas, bet miškingumo procentas tikrai kintantis. Kiek iškertama, o kiek pasodinama? Ar šie du dalykai yra proporcingi mūsų šalyje? O miško pirkimas? Kas po tuo slepiasi, jei ne verslas, kur sukasasi dideli pinigai. Nna, bet jei miškai pakankamai gausiai atsodinami ir mediena per daug nepiktnaudžiaujama, tai tebūnie verslas lieka.miskas

Taigi, jei turitę mišką, galbūt reklaminis skydelis, kur parašyta miško pirkimas, jums yra aktualus. Naršydami internete tikrai matote daugybę reklamos. Gali būti, net susiformavote įprotį tų reklamų neskaityti, nes manote, kad ten nieko naudingo nėra. Tačiau šį požiūrį turėtumėte pakeisti. Internete reklamos daugiausia, bet tai ir patogiausia vieta rasti į jus orientuotą reklamą. Miško pirkimas taip pat turi reklamą. Dažniausiai pati naršyklės sistema, kurioje naršoma, parenka, kokios reklamos turėtų būti tinkamos kiekvienam internautui. Parenka pagal tai, kokiuose puslapiuose žmogus naršo internete, ko jis ieško. Tad teoriškai, tik tuo atveju, jei domėjotės mediena, jos kaina, kieto kuro katilais, židiniais ar pan. sistema padarys prielaidą, kad galbūt turite nuosavą mišką ir paslauga miško pirkimas jums aktuali. Todėl toks reklaminis skydelis, kur siūloma pirkti mišką iš jūsų ir yra jums rodomas. Žinoma, sistema gali ir klysti, bet tikrai ne visada. Be to, juk veikia remarketingas, todėl naršydami turėjote pastebėti, kad tam tikros reklamos jums pasirodo visuose puslapiuose. Taip dirba reklamos agentūros ir daro tai gerai.

Miško pirkimas, tai verslas, kuris nupirkęs miško medieną, arba visą mišką, dirba su šiuo objektu. Darbas gali būti įvairus. Gali būti gaminama produkcija iš medienos, arba  perparduodama tam, kas užsiima ta mediena. Kitaip sakant, miško pirkimas – tai tiekimo vadybininko darbas. Jis turi rasti žaliavas, bet ne jo rūpestis, kas bus su tomis žaliavomis daroma. Jo darbo esmė rasti žmones, kurie parduoda mišką, kurie turi mišką. Kartais labiau domina spygliuočių mediena, o kartais lapuočių. Tačiau Lietuvos miškams labiausiai būdinga tai, kad miškai yra mišrūs: juose yra visokių medžių su spygliais ir be jų. Todėl miško pirkimas turint konkretų užsakymą, kad pavyzdžiui yra reikalingi beržai, nėra lenvas procesas. Vadybininkas, prieš tai, kai vykdomas miško pirkimas, turi išsiaiškinti:

  • kokios rūšies medžių ten daugiausiai;
  • kokia yra medienos būklės, ar medžiai labai seni;
  • ar yra daug tų medžių, kurių jam reikia;
  • ar miško savininką tenkintų vadybininko siūloma kaina.

Be to, reikia nepamiršti to, kad, kai vyska miško pirkimas, valstybiniai miškai nedalyvauja, jie negali būti priatizuoti ir versle nedalyvauja. Tokiomis priemonėmis siekiama, kad miškingumas nepasiektų kritinio taško. Tam yra apsaugoti rezervatai, nacionaliai parkai, draustiniai. Iš esmės visi žmonės, net ir tie patys verslininkai yra tuo patenkinti, nes ne darbo metu ir patys nori poilsio gamtoje. Miškas – ne tiks verslo objektas, bet ir vieta, kur žmogus gali atsigauti. Glaudus žmogaus ir miško ryšys nenutrūksta jau ne vieną amžių. Taip ir turi išlikti ateityje.

O kuo miško pirkimas naudingas tam, kas mišką parduoda? Jam nuo pečių nukrenta didelė atsakomybė ir dar jis gauna pinigų. Kokia at atsakomybė turint mišką?

  • Privalu sužiūrėti, kad miškas sausros metu neužsiliepsnotų;
  • Taip pat miškas turi likti pravažiuojamas ir praeinamas, nepavirsti į lietuviškas džiungles, o tai reikalauja daug darbo.

 

Miško pirkimas. Kas po tuo slypi?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *